![]() |
| |
11/14/13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sme veľmi radi, že v nemocnici funguje škola a škôlka. Pomáhajú deťom tým, že nestrácajú kontakt so svojou školou a pokračujú plynule vo vyučovaní. Pomocou sú aj pre sestry v popoludňajších hodinách, kedy pracuje školský klub a tým prispievajú k tomu, aby deťom ubiehal čas rýchlejšie a zmysluplne. Našu prácu si už bez nemocničnej školy nevieme predstaviť. Bc. Zuzana Czaková, vedúca sestra detskej kliniky Materská škola má 2 triedy s poldennou prevádzkou. Poskytuje špeciálnopedagogickú starostlivosť 2 až 6 ročným deťom v rámci hospitalizácie, ktoré sú choré, zdravotne oslabené, tiež s rôznymi druhmi postihnutia. Edukačný proces sa realizuje na detskej, infekčnej, chirurgickej klinike a ďalších nemocničných oddeleniach ( krčné, urologické, očné, pedopsychiatrické), koordinovane s liečebnou starostlivosťou a s ohľadom na zdravotný stav detí. Na niektorých klinikách a oddeleniach je umožnené pracovať s deťmi v zriadených herných priestoroch, na iných prebieha výchovný proces na izbách alebo nemocničných lôžkach. Ponukové činnosti kurikulárnho projektu v našej škôlke :
Primárnou úlohou učiteliek – špeciálnych pedagógov, pôsobiacich v materskej škole je citlivým prístupom uľahčiť detským pacientom prežívať stav choroby, odlúčenie od rodiny, prekonávať ťažkosti, ktoré im prináša hospitalizácia. Cieľom edukačného procesu je rozvoj sebapoznania a identity detí, rozvíjanie komunikačných schopností, poznatkov o prírode, spoločnosti, formovanie umeleckého prejavu a získavanie manuálnych zručností. Materská škola je dobre vybavená hracím materiálom prenámetové hry, funkčné hry stimulujúce motoriku, dramatické hry, logické a experimentálne hry. U predškolákov sa v rámci prípravy do školy zameriava na propedutiku čítania, písania, matematiky. Pre deti s odloženou školskou dochádzkou a so špecifickými výchovnovzdelávacími potrebami je priestor pre aplikáciu stimulačných programov. Ochrana zdravia a prevencia úrazovosti a chorobnosti detí - je zabezpečovaná aj začlenením školy do Národnej siete škôl podporujúcich zdravie. Súčasťou projektu Zdravá škola je skvalitňovanie prostredia nemocničnej škôlky aplikáciou prvkov koncepcie SNOEZELEN. V nemocničných izbách a herniach špeciálni pedagógovia využívajú stimulátory určené na relaxáciu, uvoľnenie ( detská hudba, prírodné zvuky, rytmické nástroje, hracie koberce, molitanové stavebnice, sedacie vrecia soľné lampy), stimulujúce senzorické skúsenosti ( rehabilitačné pomôcky, fit lopty, tunel na plazenie), podnecujúce experimentovanie, tvorivosť a fantáziu ( hracie panely, logohry, rôzne druhy a techniky výtvarých a pracovných činností). V nemocničnom prostredí prežívajú malí pacienti netradične atmosféru rôznych sviatkov. Zaujímavosťou sú divadelné predstavenia, hudovné koncerty, návštevy klaunov, zástupcov médií, firiem a organizácií, ktoré sa snažia deti rozveseliť a zabaviť. Deti sa zapájajú do rôznych aj medzinárodných súťaží, výstav a projektov. Malé výtvarné dielka sú tvorené väčšinou na postieľkach , často boľavou rúčkou s napichnutou infúziou. Spomienkami škôlkarov na pobyt v nemocničnej materskej škole sú zrkadielka, ktoré možno nazvať aj škôlkarskym pamätníčkom. Deti do nich kreslia a rodičia alebo učiteľky zapisujú , čo sa deťom v škôlke páči a čo by naopak uvítali a chýba im. Materská škôlka je priateľská nielen k deťom, ale aj k ich rodičom. Otvoreným partnerstvom s rodičmi prispieva k podpore uzdravovacieho procesu hospitalizovaných detí. Spolupráca s rodičmi prebieha v rôznych formách:
|
This site was last updated 08/16/12